Wie zijn wij?

Inge de Ruijter

Ik ben Inge de Ruijter en in 2006 ben ik afgestudeerd als ergotherapeut. Hierna ben ik begonnen als ergotherapeut binnen een praktijk voor kinderergotherapie. Ook ben ik werkzaam geweest op de kinderafdeling bij Heliomare. Verder ben ik werkzaam geweest bij Triversum, een centrum voor kinder- en jeugdpsychiatrie. Door deze ervaring kan ik binnen de praktijk kinderen met uiteenlopende problemen helpen.

Regelmatig volg ik cursussen, symposia en workshops om zo goed mogelijk op de hoogte te blijven van nieuwe ontwikkelingen en behandelmethoden op mijn vakgebied. In 2007 volgde ik de opleiding tot Sensorisch Integratietherapeut, die ik met succes heb afgerond. In 2009 volgde ik de cursus ‘Praktisch schrijftraining voor kinderen’, waardoor ik met kinderen op een leuke, creatieve manier aan de schrijfmotoriek kan werken. In Mei 2011 rondde ik de cursus ‘behandeling van schrijfstoornissen volgens Mesker en aanverwante neurologische onderwerpen’ met goed gevolg af. In oktober 2014 volgde ik de School-AMPS Cursus en in 2015 volgde ik de CO-OP, een cognitieve benaderingswijze voor kinderen die praktische handelingsproblemen ondervinden. In september 2017 heb ik een start gemaakt met de specialisatie Kinderergotherapie. Deze hoop ik in 2018 af te ronden.

Karen van der Burgh

Ik ben Karen van der Burgh en in april 2013 ben ik, aan de Hogeschool van Amsterdam, afgestudeerd als ergotherapeut. Gedurende de opleiding heb ik mij, door middel van stages in de kindersector, de minor kinderen en een afstudeerproject gericht op jongeren, zoveel mogelijk gericht op een toekomst als kinderergotherapeut. Na het afronden van de opleiding ben ik gestart met werken als ergotherapeut bij verschillende praktijken / instellingen. In de afgelopen 4 jaar heb ik veel ervaring opgedaan en mezelf verder ontwikkeld. Ook heb ik verschillende opleidingen en cursussen gevolgd om me nog verder te specialiseren. Waaronder ; Sensorische Informatieverwerkingstherapie, praktische schrijftraining voor kinderen en de CO-OP cursus. Naast het werken met kinderen in het regulier basisonderwijs heb ik ook ervaring met kinderen in het speciaal basisonderwijs, denk hierbij aan kinderen met verschillende syndromen, maar ook ASS.